Gapahuk på Vollan skole

Updated: May 9, 2023

Vollan skole er og skal fortsatt være gode på uteliv. Nå skal denne posisjonen befestes! Foreldregruppen (FAU) har sammen med Vollan krets gått i gang med bygging av en stor og moderne gapahuk på skoleområdet, som vi tror vil bli hyppig brukt. Tegning og konstruksjon er gjort av Knut Erik Godtland, etter flere innspill som kom inn i et fellesmøte på skolen. Leder for FAU, Else Morken har organisert dyktige dugnadsfolk, og vi ser at gapahuken allerede begynner å ta form.

Som rektor ved skolen, er det gripende å se den innsatsen som en del av foreldregruppen legger ned for elevene våre. Den vil komme til stor nytte i skolehverdagen når vi har uteskole, og vi er sikre på at den kommer til å bli et naturlig samlingspunkt i skoletiden, men også etter skoletid. I tillegg våger jeg å si, at dette kommer til å bli bygdas fineste gapahuk, med en sjelden og unik konstruksjon. Den ambisiøse arbeidsgruppen har som mål å bli ferdige til sommeravslutningen, så venter vi spent på å se om det er mulig.