LEDIGE STILLINGER

526504_10153423032145055_260620884_n.jpg

Kjetil Lorentzen - rektor

LEDIG STILLING

Vil du jobbe hos oss? Vollan skole har behov for å ansette lærere i faste og midlertidige stillinger. Vi er en friskole for 1.-10.trinn, godkjent for 150 elever. Vi har samme krav til kvalitet som offentlig skole. Kort oppsummert finner du alt du kjenner fra den offentlige skolen, pluss litt til.

Vollan skole bygger på kristne grunnverdier. Vi er ekstra opptatt av å gi elevene en morsom, lærerik og trygg skolehverdag med tett oppfølging av flere voksne. Vi har god plass, fleksible undervisningsrom og et stort uteområde som brukes flittig til lek og fysisk aktivitet. En ekstra bonus er nærhet til naturen, som er et av våre viktigste klasserom. Vollan skole er godkjent idrettsungdomsskole.

Engasjert og selvstendig grunnskole lærer

​

Stillingen er et vikariat ut skoleåret 23/24, med gode muligheter for fast ansettelse. Fortrinnsvis fulltid, men også mulighet for deltid.

Krav til kompetanse

• Grunnskolelærer 1-7 trinn/ 5-10 trinn.

• Minst 30 stp. i fagene norsk og/eller matematikk. Andre fag kan også være relevant.

• Annen pedagogisk utdanning eller erfaring med klasseledelse eller undervisning kan bli tatt med i vurdering

Ønskelig

• Erfaring som grunnskolelærer

• Undervisningskompetanse i basisfag

Personlige egenskaper

• Inneha et positivt elevsyn, og være lojal ovenfor skolens kristne verdisyn

• Høy arbeidskapasitet og må være omstillingsdyktig

• Ha evne til å arbeide løsningsorientert, selvstendig og systematisk

• Du er trygg i rollen og vil dele av din kompetanse og erfaring med stab og foresatte. Samtidig er du ydmyk og lydhør for andres innspill.

• Du er glad i å være ute, og ser gode muligheter i å bruke nærområdet i undervisningen

• Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

• En fleksibel arbeidshverdag

• Dyktige og dedikerte kollegaer

• Stor innvirkning på egen arbeidshverdag

• Rike turmuligheter i umiddelbar nærhet

• Mulighet til å trene gratis i skolens idrettshus

• Lønn og arbeidsvilkår etter tariff

Vi vil gjøre fortløpende vurderinger og intervju, og ønsker en snarlig tiltredelse.

Søknadsfrist: 19.01.24

ÅPEN SØKNAD

Åpen søknad skoleåret 2023/ 2024

​

Vollan skole er godkjent etter friskoleloven og jobber iht offentlig godkjente læreplaner. I KRLE har vi en egen (og offentlig godkjent) læreplan som gir utvidet fokus på kristen tro. Vollan skole er godkjent både som en livssynsskole og som profilskole. Vi har egen idrettsungdomsskole med fokus på variert idrett og aktivitet. Vi er en fådelt 1-10 skole som ligger i Oppdal kommune. Skolen har i dag 49 elever og 15 ansatte. Vi har god plass, fleksible undervisningsrom og et stort uteområde som brukes flittig til lek og fysisk aktivitet. En ekstra bonus er nærhet til naturen, som er et av våre viktigste klasserom. Oppdal kommune i Trøndelag med sine 7.000 innbyggere byr på flott natur og et allsidig kultur- og idrettsliv. Fjell, skog og mark er nærmeste nabo, og blir brukt aktivt både i og etter undervisning av både elever og lærere.

Åpen søknad skoleåret 2023/2024

Send gjerne en åpen søknad til Vollan skole.  Er søknaden din relevant og vi får et behov, vil du bli kontaktet. For øvrig oppfordrer vi til å følge med på utlyste stillinger og å søke på disse.

Særskilte krav til stillingen:
Ved tilsetting kreves politiattest, ikke datert eldre enn 3 måneder.

Alle våre ansatte må identifisere seg med skolenes tros- og verdigrunnlag.

Alle må levere plettfri vandelsattest før oppstart.

Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju. For mer info om stillingen og skolen, kontakt rektor Kjetil Lorentzen (90109448). Søknad med CV og referanser sendes på e-post til: post@vollanskole.no eller til Vollan skole, Mælesvollvegen 125, 7340 Oppdal.

Søknadsfrist: 20.02.22

Ved Vollan skole vil det hele tiden være behov for tilkallingsvikarer, både som lærer og fagarbeidere, i kortere og lengre perioder. Send åpen søknad.

FOR  ALLE  STILLINGER

For alle stillinger ved Vollan skole vektlegges følgende egenskaper:

​

• Inneha et positivt elevsyn og være lojal til skolens kristne verdisyn.

• Høy arbeidskapasitet og omstillingsdyktig.

• Ha evne til å arbeide selvstendig og systematisk.

• Ha gode kommunikasjons- og samarbeidsevner i tillegg til god kompetanse og erfaring med bruk av IKT.

Vi tilbyr:

​

• En spennende jobb i et godt arbeidsfellesskap

• Lønn i hht gjeldene tariffavtale

Personlig egnethet vil bli vektlagt. For å bli tilsatt kreves det godkjent politiattest. Menn oppfordres til å søke.

For mer info, ta kontakt med rektor Kjetil Lorentzen på tlf 90109448