Isfiske på Skarvatnet

Det er strålende vær. Sekken er full av god mat, drikke, maggot og nødvendig fiskeutstyr. Elever ved Vollan skole skal prøve fiskelykken på Skarvatnet.

Det ligger en del nysnø på isen, men ivrige fiskere stabber seg bortover for å finne seg en god plass. Tykkelsen på isen er betryggende, og det er ganske slitsomt å komme igjennom med is boret, men det går. Maggot festes på kroken, og agnet senkes ned gjennom hullet. Så er det bare å vente.

I hytta ved vannkanten fyres det i ovnen sånn at det skal være godt og varmt når det om litt blir en liten pause fra fiskinga. Mat smaker jo spesielt godt på tur. Når det i tillegg serveres varm kakao og kjeks kan man jo ikke ha det bedre.

Elevene på 3. til 5. trinn vet å kose seg på tur!