Julemessa på Vollan Skole viser et nydelig felleskap

Julemessa på Vollan Skole viseret nydelig felleskap. Julemessa på Vollan skole har vært en stor suksess i 2023. Over 200 besøkende deltok i festlighetene.

Tekst av Johanna Holand (elev på 10. trinn ved Vollan skole).

Julemessa har vært en stor suksess i år også. Over 200 hundre barn og voksene samlet seg i gymsalen på Vollan skole. Foreldre, elever og lærere alle bidro og hjalp til med sitt, for åresalg, kakesalg og pepperkakehustombola. I løpet av kvelden har elevene, som alltid, bidratt med underholdning med flere sanger og morsomt skuespill.

-Denne kvelden er viktig for å gi muligheter til elevene. De turene de får dra på gir en sjanse for å få fysisk læring. I stedet for å bare høre om andre verdens krig får elevene se og oppleve det. Det sier rektor Kjetil Lorentzen.

Det er litt stress å planlegge, men alt til sammen er det en veldig hyggelig kveld, og fint å vite at pengene går til elevene, ifølge foreldre og lærere.

Med mye god mat og underholdning, er dette noe å glede seg også til neste år.

Av Johanna Holand – elev 10. Trinn Vollan skole

PS: For flere bilder, kan dere følge Facebook siden vår (Vollan skole).