Skolestart nærmer seg

Torsdag 15. august er første skoledag etter sommerferien. Vi ønsker tidligere og nye elever velkommen til Vollan skole. Vi gleder oss til et lærerikt, morsomt og aktivt skoleår! Første skoledag begynner til vanlig tid, altså klokka 08.35, men avsluttes klokka 12.30.

Vollan skole er en 1-10-skole. Det vil si at vi har både barneskole og ungdomsskole. Fra høsten er vi 45 elever.

Idrettsungdomsskole

I høst starter idrettsungdomsskolen og elevene får trene minst en time hver dag i skoletida. I tillegg får elevene være med på ulike aktiviteter. I årsplanen for ungdomstrinnet er det lagt opp til ulike turer gjennom hele året. Noen eksempler på hva elevene får være med på er fjellklatring, sti-sykling, rafting, jakt og snøscooterkjøring.

Dersom idrettungdomsskolen virker interessant, så er det bare å ta kontakt. Det er noen få ledige skoleplasser.

En aktiv skole for alle

Det er ikke bare på ungdomstrinnet vi vil at våre elever skal være fysisk aktive. Vi mener at daglig fysisk aktivitet er så viktig både for læring og trivsel at vi prioriterer det høyt i barneskolen også. Vi utnytter skolens beliggenhet, og bruker naturen rundt oss som en naturlig del av våre undervisningsopplegg. Vi er derfor ofte på turer.

Varmlunsj

Vi er glade for å kunne videreføre tilbudet om gratis varmlunsj to dager i uka, og skolefrukt hver dag. Et sunt og godt måltid i løpet av skoledagen er verdifullt.

Velkommen til et nytt skoleår!