Ungdomsskole på Vollan skole

Vollan skole er en 1 - 10 skole. Det betyr at vi har et helhetlig skoletilbud og hvor det er mulig å gå hele grunnskolen ved samme skole. Det sikrer god kontinuitet og gode overganger. '

Det er ikke alle som vet at vi har en egen ungdomsskole på Vollan, og vi ønsker derfor å presentere litt av tilbudet vårt.

Her er noen grunner til hvorfor Ungdomsskolen på Vollan skole kan være et trygt og godt valg for dere:

På Vollan skole fokuserer vi på å skape et nært og trygt læringsmiljø. Som en privat fådelt 1-10 skole, tilbyr vi personlig oppfølging og støtte, slik at hver elev får utvikle seg faglig med utgangspunkt i egne interesser og styrker, og føle seg sett og verdsatt. Vi tilpasser undervisningen for å møte individuelle behov og læringsstiler, og har god voksentetthet med flotte ansatte som bidrar til individuell støtte og veiledning for å lykkes faglig og personlig. Vår overordnede målsetning er å bygge robuste og trygge elever, og vi opplever høy trivsel blant både elever og ansatte.

Vi tilbyr variert og spennende undervisning og vår beliggenhet i et område rikt på kultur, historie og natur gir oss gode muligheter for aktiv læring. Vi er en aktiv skole som arrangerer hyppige turer og utflukter, besøk på lokale bedrifter og institusjoner, for å utforske naturen, lære nye ferdigheter og skape minner. Elevene opplever hver 3.-4. uke en heldag med varierte aktiviteter, som for eksempel ridning, rafting, sykling, curling, skyting, skidag, hundekjøring, opplev Oppdal og mer.  Vi tror på verdien av å lære både inne og ute, og ønsker å gi elevene muligheten til å utforske verden rundt seg på en engasjerende måte. Elevene får også gratis tur til Tyskland og Polen annen hvert år.

Digitale verktøy og læremidler:

Vi tilbyr hver ungdomsskoleelev som starter før 1. oktober en ny PC for å støtte deres akademiske reise og forberede dem for en digitalisert verden. Elevene beholder PC-en etter fullført ungdomsskole. På Vollan skole har vi god plass inne og ute, samt ukentlig skolelunsj med sunne måltider for elevene å nyte sammen med medelever og lærere.

Nysgjerrig og utforskende:

Ungdomsskolen på Vollan skole tilbyr et trygt, støttende og engasjerende læringsmiljø som hjelper elever med å vokse og utforske sitt fulle potensiale. Vi vektlegger god kommunikasjon og tilgjengelighet mellom skole og hjem, og tilbyr et variert utvalg av valgfag for å imøtekomme individuelle interesser. Vi tilbyr spansk og tysk i språkfag.

Har dere lyst til å bli enda bedre kjent med oss, så kan dere ta kontakt med rektor Kjetil og avtale et uforpliktende skolebesøk. Se gjerne til vår hjemmeside www.vollanskole.no  eller følg oss på Facebook. Vi gleder oss til å ønske dere velkommen til vår skolefamilie!