Lyst til å bli elev ved Vollan? Vi har 10 ledige plasser fra høsten.

Vi har 10 ledige elevplasser fra høsten, så vær rask med å søke! Vollan er en skole for alle med blikk for den enkelte! Det er en tradisjon vi er stolt over, som vi vil videreføre! Som elev hos oss, vil du oppleve høy voksentetthet og svært gode muligheter for læring, vekst og utvikling! Vi har en oversiktlig skole som bidrar til at det er enklere å skape et godt og sterkt skolefellesskap. Alle mennesker trenger å bli sett, og det tar vi på stort alvor!

Det skal være gøy å lære! Derfor har vi ofte undervisning i form av uteskole. Da drar vi gjerne på turer i nærområdet, hvor vi bruker alle sanser og opplever spennende ting sammen. For alle skolestartere, har vi et forsterket tilbud i lesing og skriving. Vi er opptatt av at alle skal få en god start på et langt skoleliv!

Vi har egen ungdomsskole hos oss. Det er idrettsungdomsskole, hvor vi har litt mer fokus på folkehelse og aktiviteter enn andre skoler. Forskning viser at fysisk aktivitet har stor innvirkning på konsentrasjon og læring. Vi legger stor energi ned i at alle i framtiden skal være rustet for et selvstendig liv, hvor man får utviklet og brukt sine talenter.

Gjennom ungdomsskoletiden hos oss, vil du oppleve overnattingsturer, deltagelse på idrettsarrangement i Norge eller Europa, tur til Tyskland og Polen i samarbeid med fredsreiser, for å nevne noe.

Har du lyst på en allsidig skolehverdag med rike opplevelser, er du velkommen til å sende en søknad til oss! Søk før 10. april, så kan vi garantere deg plass hos oss!